[1571]                                                DE LA VILLE
" Les Prevost des Marchans t1' et Eschevins de la Ville de Paris, d
"Madame, nous envoyons au Roy, par Monsieur le Chevallier du Guet de ceste Ville, le discours au vray de tout ce qui s'est faict et passé en ceste Ville, depuis nostre derniere depesche; lequel discours, pour n'en faire cy aulcune mention, affin d'éviter prolixité, nous supplions très humblement Voslre Majesté veoir, et croire, Madame, que eu cela el cn toutes autres choses qui regarderont le service du Roy, nous nous cmployerons pour l'execution de sa volunté et commandement avec noz forces, de telle dextérité et couraige que Voz Majeslez seront obeyes et satisfaictes. Et actendant voz bons commande­mens , nous pryons le Createur vous donner, Madame, en perfaicte santé très longue ct très heureuse vie.
«De Paris, ce mardy xime jour de Decembre mil vc soixante unze.
r Voz très humbles et très obbeissans serviteurs,
«Les Prevost des Marchans et .Eschevins de la Ville de Paris. r>
17. — [Remontrances aux archers, arbalétriers et arquebusiers.]
11 décembre 1571. (A, fol. 258 v°; B, fol. i83 v°.)
Ce unziesme jour de Decembre mil vc soixante et unze, ont esté mandez et sont comparuz les cappi­taines des arbalestriers, archers, et harquebuziers dc ceste Ville de Paris, accompaignez de bon et grand nombre de ceulx de leurs nombres, ausquelz Mon­sieur le Prevost des Marchans a faict remonslrance comme ilz ont esté créez par les Roys, pour la tuition et deffence de ceste Ville, soubz les Prevost des Mar­chans et Eschevins d'icelle, et tenir main forte àla justice pour l'execution des ordonnances d'icelle, el de ce ont faict et presté le serment. Neantmoings que chacun avoyt veu et cogneu comme negligeant les commandemens à eulx faictz de par le Roy et la Ville, ilz n'avoient, au moings la pluspart de ceulx de leurs nombres, obey et satisfaict à iceulx, dont pourroient advenir grandz inconveniens, et en se­roient responsables par corps et biens. A ceste cause, leur auroit esté commandé et enjoinct de eulx tenir prestz doresnavant, avecq leurs chevaulx et armes, pour estre employez à la pretendue occasion qui se
DE PARIS.                                                    415
présentera pour l'execution des commandemens du Roy, ainsi qu'il leur sera commandé, leur deffen­dant ce pendant de sortir ceste Ville, sur peine de privation de leurs estatz etpugnilion corporelle, s'il y eschet. Et quand aux deffaillans, en sera ordonné ainsi que de raison.
18. — [Convocation a une assemblée de Ville pour le lendemain.]
12 décembre 1571. (À, fol. 258 v°; B, fol. i84 r°.)
Et affin de coupper pied à l'advenir à toutes sé­ditions et esmotions populaires, s'il estoit possible, auroyt esté advisé de assembler le Conseil de lad. Ville, pour adviser et deliberer sur les moyens d'y parvenir. Et à ceste fin, auroient esté expédiez les mandemens cy après inserez :
"Monsieur le premier President, plaise vous trouver demain, à une actendant deux heures de rel-levée, en l'Hostel de ceste Ville, pour donner vostre advis sur les esmotions et séditions advenues en icelle Ville cy devant, ensemble de ce qui est neces­saire pour pourveoir et donner ordre qu'il n'en ad­vienne plus aulcune. Vous priant n'y voulloir faillir, actendu la consequence de l'affaire.
"Faict au Bureau, le douziesme de Decembre mil
Ve LXXl.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, tous vostres'2*.»
Pareilz mandemens ont esté expédiez à Messieurs les autres Conseillers de lad. Ville.
19. — [Envoi de l'échevin Boucquet vers le maréchal de montmorency.]
12 décembre 1571. (A, fol. 25g r°; B, fol. i84 r°.)
Et affin de donner advis de jour à aultre à mond, sieur le mareschal de Monlmorency de tout et comme toutes choses ont succeddé et passé en cestedicte Ville, a esté advisé envoyer par devers luy Monsieur Bouquet, l'un desd, sieurs Esche­vins. Auquel a esté expedié les lettres cy après tran-scriptes :
"Monseigneur, nous envoyons vers vous Monsieur
C «Les Prevost des Marchans» manque dans A. <-' La souscription manque dans B.